Home | Nieuws | Uitrukken | Algemene informatie | Materieel | Links | Gastenboek | Contact | Vrijwilligers

Nieuwsarchief

Gevalletje selfsupporting...

De tankautospuit 841 van de brandweerpost in Leimuiden had een defect dat niet in Leimuiden kon worden opgelost. Dus togen twee brandweermedewerkers goedgemutst naar Winschoten om daar bij het bedrijf dat brandweerwagens maakt, de reparaties te laten uitvoeren.

Net in de provincie Groningen aangekomen, kreeg de wagen ook nog een klapband op de A7. Niet getreurd, wegenwacht gebeld, band geregeld en natuurlijk zelf even de brandweerwagen met eigen materieel opgekrikt, band vervangen en klaar was het weer....of niet?

De klapband bleek ook nog een remleiding te hebben beschadigd en ook dit moest nog even onderweg worden gerepareerd.

Het werd al met al een lange dag. De 841 is in Winschoten achtergelaten voor de bedoelde reparatie en de mannen keerden met een personenwagen terug. Voorlopig staat het reservevoertuig 442 in de Leimuidense kazerne.

Aanvulling:
Dinsdag 30 april was de 841 klaar in Winschoten en werd opgehaald door twee collega's vanuit Kaag en Braassem. Echter op de weg richting Leimuiden, op bijna dezelfde plek als op de heen weg, was het nu een achterband die klapte. Omdat het voertuig over dubbele banden achter beschikt is het voertuig weer naar dezelfde dealer in Drachten gereden als op de heenweg en is daar de band vervangen. Hierbij een foto van de geklapte achterband.

Het klappen van twee banden komt door de relatieve lange afstand die het voertuig nu moest afleggen in tegenstelling tot de korte afstanden die het voertuig normaal gesproken rijd bij uitrukken en oefeningen. Naar nu blijkt moeten de banden na 8 jaar vervangen worden maar is dit door de eigen dealer nooit gebeurt. Vanaf zal dat wel gebeuren.

Zondag 28 maart 2010

Archief